sobota, 30 sierpnia 2014

strawberry fields forever...


Strawberry fields forever …

 
Koniec lata, a ja truskawki proponuję? Wiem, że już dawno nie ma, kto zapobiegliwy i mający dużą zamrażarkę zrobił zapasy, innym pozostają sklepowe mrożonki i czekanie do następnego lata z truskawkową herbatką w ręku…

Ponuro dziś i szaro, więc na przekór – żel nawilżający po goleniu cały truskawkowy J uwielbiam truskawki do jedzenia i w kosmetyce!!

Żel zrobiłam dla M po goleniu, ale sama go podkradam i stosuję na noc z olejkiem a la Lotus Clarinsa J
 

Jak zachować truskawki w kosmetyku? Bardzo prosto J potrzebne nam – puder truskawkowy, olej z pestek truskawek, przydałby się jeszcze hydrolat truskawkowy, ale nie posiadam (na razie ;)

 składniki na  55 gram żelu

Faza
Składnik
%
G
A
Woda
45
22
A
HA lipa
47
23,5
A
Truskawka ER
5
2,75
A
Owies koloidalny
1
0,55
A
Ksantan guma
1,5
0,8
A
Truskawki olej
0,5
5 kropli
A
Truskawki EA
1
0,55
A
Cos gard
0,6
0,3

 hydrolat lipowy ma lekko miodowy zapach, i polecany jest do cery suchej, podrażnionej, naczynkowej, więc w sam raz po goleniu :) ma też właściwości rozjaśniające przebarwienia, wewnętrznie uspokajające, podobno sen pod lipowym drzewem przynosił prorocze sny ...
ekstrakt z truskawki uwielbiam! ma witaminę C, rozjaśnia, rozświetla skórę, ma śliczny różowy kolor, nawilża dzięki cukrom, dzięki kwasowi salicylowemu delikatnie złuszcza... cudo! nie kupuję już witaminy C syntetycznej, truskawka działa o wiele lepiej na mnie!
owies koloidalny ma działanie łagodzące, dzięki bogactwu witamin i mikroelementów odżywia zmaltretowaną skórę, zostawia warstwę ochronną. dzięki niemu i paru kroplom oleju można żel zastosować solo, bez uczucia ściągnięcia, którego ja osobiście nie cierpię i dlatego zrezygnowałam z używania aloesu w żelach.
dzięki 1,5% stężeniu gumy ksantanowej mamy piękny żel, który łatwo zrobić, nie ma grudek, i aksamitną konsystencję.
 
olej z pestek truskawki jest jednym z moich ulubionych. ślicznie pachnie, ma witaminy, rozpromienia moją skórę. nakładałam 10 kropli oleju zmieszanych z 1 kroplą petitgrain na twarz i szyję metodą Decleora i cera wyglądała cudownie cały dzień :)
aby wzmocnić zapach truskawkowy, dodałam aromat truskawkowy. czy już mówiłam że uwielbiam ten żel?

 
 
jak się zabieramy do wykonania żelu? albo wyjmujemy nasz ekstrakt truskawkowy i hydrolat wcześniej z lodówki i czekamy aż będą miały temperaturę pokojową, albo podgrzewamy 5 sekund w mikrofalówce wodę, dodajemy hydrolat, ekstrakt z truskawki, owies, dokładnie mieszamy, dodajemy gumę ksantanową, mieszamy, zostawiamy na 5 minut, i mamy piękny żel:) dodajemy 5 kropli oleju, aromat i konserwant. mierzymy ph papierkiem lakmusowym i jeśli jest za kwaśne, dodajemy szczyptę sody oczyszczonej. Opakowanie z Zrób Sobie Krem.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz