środa, 21 marca 2018

fiołkowa mgiełka zapachowa

 
Wiosna kojarzy mi się z szczypiorkiem, krokusami, hiacyntami i fiołkami. Na południu Europy o tej porze kwitną drzewa migdałowe i mimoza. Szczypiorkowego olejku eterycznego nie mam, chociaż widziałam w sprzedaży w dalekim świecie, może kiedyś się skuszę :D z hardkorowych zapachów mam czosnkowy i asafetydy :D.


 
Fiołek używano od wieków dla delikatnego i subtelnego zapachu, ale też w celach leczniczych – Rzymianie nosili wieńce fiołkowe które miały zapobiegać #migrenom, syrop fiołkowy pomagał złagodzić #kaszel. Działa wykrztuśnie, uspokajająco, pomaga w problemach z zasypianiem.
Kiedyś w Aroma Zone był naturalny ekstrakt z kwiatów fiołka, nadający się do spożywania, ale dawno go nie maL jest syntetyczny aromat, którego nawet nie chce mi się próbować. Jakby ktoś znalazł ekstrakt z kwiatów o naturalnym składzie i mocnym zapachu, niech mi da znać J
Łatwiej dostępny jest absolut z liści fiołka, który nie ma nic wspólnego z zapachem kwiatów, pachnie zielono, trawiaście, jak zgniecione zioła na łące, wielu osobom się nie podoba, ale ja uwielbiam ten zapach <3 .="" bardzo="" bo="" ca="" dnie="" do="" go="" i="" jest="" kompozycj="" niuansowania="" o:p="" oszcz="" perfumach="" stosowa="" ton="" trzeba="" u="" w="" ywany="" zdominuje="">
Działa przeciwzapalnie, zwłaszcza na problemy pulmonologiczne i urologiczne, reguluje ciśnienie krwi.
W pielęgnacji, łagodzi podrażnioną skórę, oczyszcza ją i działa tonizująco.
Nie stosować w czasie ciąży i u dzieci do lat 6.
Ja robiłam kiedyś taką mgiełkę zapachową, którą uwielbiałam wiosną

Mgiełka zapachowa

50 ml hydrolatu geranium z mazideł,
30 kropli ekstraktu aromatycznego poziomki,
30 kropli ekstraktu aromatycznego granatu,
 10 kropli zapach fiołka,
1 kropla absolutu z liści fiołka,
1 kropla olejku eterycznego mięty zielonej (mentha spicata)
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz