czwartek, 8 marca 2018

proszek do zmywarki

w 5 minut można zrobić proszek do zmywarki, który działa super skutecznie, nie zawiera fosforanów i drażniących substancji.
o składnikach można poczytać tu http://homemadeadweny.blogspot.com/2018/03/naturalne-sprzatanie-co-warto-miec-w.html




Proszek do zmywarki 400 g

52% - 208 g soda kalcynowana (węglan sodu) , 28% - 112 g soda oczyszczona (wodorowęglan sodu), 10% - 40 g nadwęglan sodu, 5% - 20 g SCS  (Sodium coco sulfate) - detergent,  5% - 20 g kwas cytrynowy,

wykonanie:
mieszamy wszystkie składniki razem (najlepiej założyć maseczkę), przekładamy do pojemnika, oznaczamy, umieszczamy w miejscu niedostępnym dla dzieci i zwierząt i gotowe:)

dawkowanie:
trzeba wypróbować, w zależności od wielkości zmywarki, ilości naczyń, stopnia zabrudzenia itd. ja na zmywarkę o szerokości 60 cm daję 50 ml (około 2 łyżki) proszku

jeśli ktoś chce, może się bawić w robienie kostek, trzeba dodawać powoli odrobinę wody, aż powstanie konsystencja piasku do robienia babek :D i formować kostki, zostawić do wysuszenia na 48 godzin i używać, ale mi nie chce się tak bawić.

Przepis jest zmodyfikowanym przepisem Aroma-Zone, ale zdecydowałam się go zamieścić, bo nie każdy zna francuski, a przepis jest naprawdę wart rozpowszechnienia.

7 komentarzy:

  1. ile wychodzi porcji z podanych przez ciebie proporcji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o rany, nigdy nie liczyłam :( starcza na jakiś czas, i dawkowanie zależy też od wielkości zmywarki

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. sprawdzilam-2 łyzki stołowe to ok 35-40ml czyli 30-35 g . Podana porcja starcza na 11,5x-13x.

    OdpowiedzUsuń
  4. Twój wpis bardzo mi się przydał, a czytałam go pomiędzy oglądaniem zmywarek na stronie https://www.oleole.pl/zmywarki,_Electrolux.bhtml i jakoś cały czas jestem do nich przekonana. Wiem, że będzie to sprzęt idealny do mojego domu i że bardzo mi się przyda, dlatego myślę, że już niedługo zmywarka stanie w mojej kuchni i pomoże mi we wszystkich domowych obowiązkach. Byłoby genialnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy pomysł muszę przyznać. Ja jestem za takimi rozwiązaniami ekologicznymi ale nie do końca mam rękę do ich tworzenia. Dlatego kupuję takie tabletki do zmywarki https://ludwikekologiczny.pl/ludwik-ekologiczne-tabletki-do-zmywarek/ gdzie mam pewność, że w składzie nie ma nic szkodliwego dla mnie i dla mojej rodziny. A naczynia wyjmuję w 100% czyste i błyszczące.

    OdpowiedzUsuń