piątek, 27 września 2013

Olejek do paznokci

Przeczytałam dziś o olejowaniu paznokci na wizażu. Sposób stary jak świat, warto poszukać dobrej receptury. Nie wszystkie składniki nawilżające nadają się do paznokci, niektóre mogą je rozmiękczać zamiast utwardzać.

Paznokciami zainteresowałam się, kiedy były w opłakanym stanie. Łamliwe, rozdwajające się i tak dalej. A ja tyle wzorków Konada chciałam wypróbować… Wstyd się przyznać, ale przez długi czas kompletnie nie dbałam o ręce. Zaczęłam malować paznokcie przez robienie kosmetyków:D od samoopalacza, kurkumy, henny paznokcie miały okropny kolor i chciałam jakoś to zakryć. Ale mam dwie lewe ręce do malowania, więc efekt był średni. Znalazłam płytki i stwierdziłam że to coś dla mnie:)

Zaczęłam patrzeć na gotowe produkty do pielęgnacji paznokci. Dr Hauschka ma olej z neem, ale u mnie odpada na noc – nie wytrzymałabym tego smrodu tyle godzin;D Ma też olej arachidowy.
Najlepsze recenzje ma oliwka Decleora. Jest też bardzo droga. Wg opisu zawiera rycyna, jojoba, awokado, orzech laskowy, pietruszka, cytryna, mirra, drzewo różane-1,35%.

Ja zrobiłam malutkie zmiany i.. oto przepis na 10 gram olejku tańsze znacznie od oryginału.
Faza
Składnik
%
G
A
OR rycyna
40
4
A
OR awokado
20
2
A
OR z orzechów
laskowych
20
2
A
OR z orzechów
Arachidowych
9
0,9
A
OR jojoba
6
0,6
A
OE mirra
2
0,2
A
OE pietruszki
1
0,1 (3 k)
A
OE cytryny
1
0,1 (3 k)
A
OE drzewa
Różanego
1
0,1 (3 k)

Olej rycynowy jest zdecydowanie najlepszy na uszkodzone włosy, rzęsy, brwi, paznokcie. Wzmacnia je, wspomaga wzrost. Jedynym jego minusem jest konsystencja – bardzo gęsta i „tłusta”. Dlatego lepiej go mieszać z innymi olejami. http://ecospa.pl/produkt/olej-rycynowy-zimnotloczony-ph-eur-
Olej z awokado jest bardzo dobry do suchej skóry. Zawiera cały komplet witamin A, B, E, H, K, PP, F, wg recenzji na Ecospa pomaga nawet na łuszczycę. Ja swój kupuję z Oleofarmu, wychodzi dosyć tanio i czasami dodaję do sałatki teżJ
Olej z orzechów laskowych jest lekki, ma głównie kwasy omega-9, odpowiedzialne za nawilżanie. Też w Oleofarmie kupujęJ
Olej arachidowy dodałam bo był w składzie odżywki Hauszki – ma głównie omega 6, natłuszcza ładnie skórę.
Mirra, oprócz swoich właściwości mistycznych wykorzystywanych w wielu religiach, jest bardzo dobra w leczeniu ran, uszkodzeń skóry itd. Jeśli ktoś dużo pisze na komputerze i ma ciągle połamane końcówki, niech koniecznie ją zakupi do paznokci. http://mazidla.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=629&category_id=44&vmcchk=1&option=com_virtuemart&Itemid=100346
Olejek eteryczny z pietruszki pomaga na przebarwienia skóry. O działaniu na paznokcie nic nie znalazłam w moich książkach. Może analogicznie go dali na przebarwienia paznokci? Jest wskazany przy zatrzymywaniu wody w organizmie, oczyszcza organizm, dezynfekuje itd. Nie powinien być stosowany przez kobiety w ciąży i dzieci.
Olejek eteryczny cytrynowy jest bardzo dobry na paznokcie – wzmacnia, wygładza, wybiela.
Olejek eteryczny z drzewa różanego (aniba rosaeodora) jest polecany głównie do starzejącej się skóry, w leczeniu depresji itd. Nie mam pojęcia czemu Decleor dał go tutaj:D, następnym razem zrobię oliwkę bez niego, zwłaszcza że staje się towarem cennym i deficytowym przez rabunkowe wycinanie drzewa w lasach Amazonii.

Jedyna trudność przy wykonaniu tego olejku to rozpuszczenie mirry:D. trzeba zdjąć kroplomierz, bo nic przez niego nie przejdzie. ja najpierw odważyłam rycynę, dodałam mirrę, leciutko podgrzałam i wymieszałam dokładnie, potem dodałam resztę składników.
Jako opakowania użyłam opakowania od błyszczyku AZ http://www.aroma-zone.fr/aroma/fiche_packaging_gammerose.asp
Ma 6 ml, więc resztę wlałam do szklanej brązowej butelki. Sprawdza się o wiele lepiej niż kroplomierz (w których zazwyczaj są sprzedawane olejki do paznokci), którym zawsze udało mi się kapnąć olejem na poduszkę. Dzięki temu aplikatorowi nabiera się niewielką ilość produktu i ładnie rozprowadza po paznokciu. Można też wykorzystać buteleczkę po odżywkach do paznokci z Rossmana, ale stwierdziłam, że nie będę kupować odżywki i jej wylewała:D. Wydaje mi się, że butelki po lakierach do paznokci ciężko doczyścić do zadawalającego stanu, no i zawsze zostaną resztki zmywacza w środku.
Olejek jest bardzo dobry. Przy regularnym stosowaniu (no dobra, mam z tym problemyJ) wieczorem paznokcie są mocniejsze, gładsze, jaśniejsze nie zadzierają się skórki i tak dalej. Jest też bardzo wydajny  - używam go od roku. Jeśli nie uśmiecha Wam się kupowanie tylu składników (ja używam ich do tylu innych recept), wydaje mi się można uprościć przepis – olej rycynowy zmieszać pół na pół z jakimś lżejszym i dodać tylko olejki eteryczne cytrynowy i mirrowy.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz