wtorek, 29 października 2013

Odżywka do włosów


Dziś przepis na odżywkę do włosów z warsztatów Aroma Zone. Byłam w lutym w Paryżu, na wykładzie o aromaterapii w psychologii Aude Maillard i warsztatach kosmetyków o włosach. O ile z pierwszego jestem bardzo zadowolona, z drugiego mniej. Chciałam zrobić jakąś odżywkę bez dwóch klasycznych składników BTMS i Stearamidopropyl dimethylamine, na które mam uczulenie. Pani prowadząca najpierw próbowała mnie przekonać do zrobienia szamponu w kostce albo płynnego, a potem stwierdziła, że mogę spróbować z Olivem 1000, ale nie wie, co z tego wyjdzie. Myślałam, że ekspert prowadzący zajęcia o włosach wypróbował więcej niż jeden przepis na odżywkę.

Tu jest odżywka którą zrobiłam na tych warsztatach. Spisywała się nadspodziewanie dobrze, postanowiłam ją odtworzyć w domu. Nie miałam połowy składników, pozmieniałam … i ta też jest dobraJ postanowiłam nie dodawać glukozydu decylowego, i jest trochę za gęsta z tą ilością Olivem 1000. Jeśli macie włosy cienkie, skłonne do przetłuszczania, radzę zachować ten 1% detergentu, który pomaga spłukać odżywkę z włosów.

Oto przepis na 100 g


Faza
Składnik
%
G
A
Masło mango
7,5
7,5
A
Monoi
7,5
7,5
A
Olivem 1000
10
10
B
HA migdał
66
66
C
Ekstensyna
5
5
C
Jedwab morski
0,2
0,2
C
ER banan
1
1
C
EA kokos
1
1
C
Mika złota
0,2
0,2
C
Cos gard
0,6
0,6


Masło mango jest polecane do kosmetyków do włosów, zawiera kwas izostearynowy, polifenole, skwalen, fitosterole.

Macerat Monoi w oleju kokosowym cudownie pachnie i ma wszystkie właściwości kokosa.

Olivem 1000 to emulgator, który tworzy przyjemne emulsje, choć zostawia białe ślady na ciel jak większość.

Hydrolat migdałowy jest bardzo nawilżający, dobry do moich suchych włosów.

Ekstensyna, wprowadzona ponownie przez mazidła, to proteina z marchewki. Testuję ją właśnie na moich włosach i wydaje mi się, że zwiększa znacząco ich miękkość. http://mazidla.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_new.tpl&category_id=17&product_id=39&vmcchk=1&option=com_virtuemart&Itemid=100234

Jedwab morski miał być w ilości 2%, niestety się skończył;( http://ecospa.pl/produkt/seasilk-jedwab-morski jest to hydrolizat protein alg.

Skoro skończył się jedwab, dodałam 1% ekstraktu roślinnego z banana – nawilżającego, zmiękczającego, zawierającego komplet witamin.

Do ekstraktów owocowych, zawierających dużo cukrów, warto dodać mocny konserwant, ja cos gard z AZ.

Dałam aromat kokosowy, uwielbiam kiedy moje włosy pachną kokosemJ http://www.aroma-zone.fr/aroma/Fiche_extraits_aromatiques.asp

Wykonanie proste - w dwóch zlewkach podgrzewamy fazę A i B. Gdy obie mają około 70 stopni (kiedy stopi się emulgator mniej więcej) fazę B wlewamy powoli do fazy A. miksujemy 3 minuty, wstawiamy do zlewu (miseczki) z zimną wodą, aby przyspieszyć studzenie i miksujemy dalsze 3 minuty. Potem dodajemy składniki fazy C, dokładnie mieszając. I jużJ nasza maseczka do włosów suchych gotowaJ

Na umyte włosy nakładamy odżywkę, zostawiamy na około 10 minut i spłukujemy (ja zimną wodą nad umywalkąJ włosy są mięciutkie, moje loki ładnie się układają i ślicznie pachną kokosem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz